Asiakkaan kertomaa: Balkonser näkee parvekelasitusten huoltojen tulevaisuudessa paljon potentiaalia

Pääsimme haastattelemaan yhtä pitkäaikaista yhteistyökumppaniamme, jolla on kokemusta parvekelasitusten huolloista ympäri Suomen. Balkonserin yrittäjä ja perustaja Esa Hyväri toimii pohjanmaalta käsin: “Teemme parvekelasitusten huoltoja sekä toimitamme parvekelasituksille suunniteltuja termomattoja. Hoidamme huollot ammattitaidolla ja asiakaskokemusta silmällä pitäen.” 

Balkonser on ollut PL Varaosien matkassa mukana pitkään, ja juuri parvekelasitusten varaosien saatavuusongelma toi yrittäjät yhteen. “PL Varaosien kautta saamme varaosia sellaisiin parvekelasituksiin, joihin ei enää mistään muualta ole osia saatavilla. Esimerkiksi toimintansa lopettaneiden parvekelasituksia tehneiden yritysten varaosat oli aikaisemmin hyvin vaikeasti löydettävissä.” Hyväri kertoo. PL Varaosat on ratkaissut tämän saatavuusongelman, mikä auttaa Balkonseria palvelemaan myös omia asiakkaitaan paremmin.  

PL Varaosilla kehitystyö on aina ollut tärkeä asia. Myös Balkonser kokee, että juuri eteenpäin katsova ote toimintaan sekä osien suhteen tehtävä kehitystyö ovat avainasemassa laadukkaalle yhteistyölle. Hyväri kertoo: “Monesti huollon kautta saamme tarjottua asiakkaalle paremmin toimivan lasituksen kuin alkuperäinen oli. Tämä on juuri varaosien kehitystyön tulosta.” Esa toivoo, että yhteistyö jatkuu nousujohteisena kysynnän ja parvekelasien huoltojen tietoisuuden kasvaessa. Suomessa on kuitenkin valtava määrä parvekelasituksia, jotka kaipaavat huoltoa erityisesti turvallisuuden näkökulmasta. 

Syksyn tullen on hyvä huomata, että kelien kylmentyessä huoltoja tehdään edelleen. Balkonserilla huollot hoituvat vuodenajasta riippumatta. Itse asiassa vähän viileä työskentelytila on asentajan näkökulmasta jopa mukavampi kuin liian kuuma auringon paahteessa oleva parvekelasitus. Balkonser toteuttaa huoltoja ympäri vuoden ja sen näkee katukuvasta erottuvista, vihreistä huoltoautoista. “Talvi on meillä on hyvät mahdollisuudet toteuttaa huoltoja aikataulun puolesta”, Esa pohtii. Kiireistä huolimatta Balkonser pitää kiinni asiakaslupauksesta eli ripeästä toiminnasta ja laadusta. 

Esa kokee, että parvekelasitusten huoltojen tulevaisuus on lupaava. Balkonser onkin tehnyt tasaista kasvua vuosien mittaan ja avaimena menestykseen on ollut onnistuneet rekrytoinnit ja jatkuva kehitystyö. “Hyvä tiimi on meillä onnistumisen avain”, Esa kertoo. Varaosien saatavuuden takaaminen antaa mahdollisuuden myös Balkonserille kehittää omaa toimintaansa yhä enemmän. Loppuun Esa toteaa: “Ilman laadukkaita varaosia huoltaminen olisi mahdotonta.”  

Kiitos vielä Esa Hyvärille haastattelusta! 

21.9.2021 8.37
Yhteensä:
    Kassalle
    Lisätty ostoskoriin